Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

                                                                           

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας, η φιλόλογος ΕΑΕ και μέλος της ΕΔΥ, Νιμπή Μαρία, σχεδίασε, συντόνισε και υλοποίησε δίωρες δράσεις με καινοτόμες εναλλακτικές πρακτικές και την κατάλληλη προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, σε συμπεριληπτικό πλαίσιο, με διάχυση του παραγόμενου υλικού στη σχολική κοινότητα, με στόχους: α) την προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των μαθητών/τριών, και β) την ευαισθητοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας επί του θέματος, και συγκεκριμένα, στις θεματικές:

1)Συναισθήματα: βίωμα - αναγνώριση -συζήτηση - αυτονομία /αφόρμηση: ολιγόλεπτο οπτικοακουστικό υλικό από τη συμμετοχή μαθητών/τριών του σχολείου σε μαθητικό φεστιβάλ με τίτλο: Κι αν ήσουν εσύ; Δράσε ενάντια στον φόβο…, αξιοποίηση προτεινόμενου εκπαιδευτικού υλικού από το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, υλοποίηση ομαδικών βιωματικών παιχνιδιών/δραστηριοτήτων με χρήση ΤΠΕ (ο τροχός των συναισθημάτων) και αποτίμηση: εικαστικές και ποιητικές δημιουργίες, συννεφόλεξο με τα τμήματα: Α2, Β2, Β3, και

 

Διοργάνωση και υλοποίηση δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία με τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των τμημάτων του σχολείου με συμπεριληπτική προσέγγιση

 
Δεκέμβριος 2022: προβολή ομιλίαςντοκιμαντέρanimationμουσικοκινητικής θεατρικής παράστασης στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης με τη συμμετοχή μαθητών/τριών με και χωρίς ε.ε.α. και αναπηρία του σχολείου μας σε συνεργασία με το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο και το 10ο Γυμνάσιο Πατρών με ομιλίες διάχυσης των συναισθημάτων και εμπειριών συμμετεχόντων μαθητών/τριών στους συμμαθητές τους, ενίσχυση ενσυναίσθησης με συλλογή πληροφοριών από τους μαθητές/τριες του σχολείου μέσω συνέντευξης σε εκπαιδευτικό με κινητική αναπηρία του σχολείου μας, βιωματικές δραστηριότητες προσομοίωσης ατόμων με έλλειψη όρασηςκινητική αναπηρίας ατόμων  ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες με παραγόμενο ψηφιακό κι έντυπο υλικό, διάχυση των αρχών της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, συζήτηση-ανταλλαγή απόψεωνιδεών κι εμπειριώνενδεδειγμένοι κανόνες συμπεριφοράς στην καθημερινή επικοινωνία με άτομα με αναπηρία) με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία με την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών των τμημάτων του σχολείου μας με συμπεριληπτική προσέγγιση με σκοπό 
α) την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας επί ζητημάτων ισότιμης προσβασιμότητας κι ένταξης των ατόμων με αναπηρία, 
β) την καλλιέργεια δεξιοτήτων ενσυναίσθησης, 
γ) την καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων, 
δ) την αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας, 
ε) την προαγωγή μίας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας.

Εισηγήτρια σχεδίου δράσης, διοργάνωσης και υλοποίησης: Νιμπή Μαρία (ΠΕ02 ΕΑΕ -συντονίστρια)

Συνδιοργανωτές: Συμιανάκης Εμμανουήλ (ΠΕ04) και Παρασκευάς Ηλίας (ΠΕ11)

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συναδέλφους του σχολείου για τη θετική στάση κατά την πρόταση-εισήγηση του σχεδίου δράσης όπως και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που ανταποκρίθηκαν θετικά και ενεπλάκησαν με τα τμήματα των μαθητών/τριών τους στις σχετικές δραστηριότητες.

 

 Η 3η Δεκεμβρίου θεσπίστηκε το 1992 από τα Ηνωμένα Έθνη ως «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία». Αποτελεί ημέρα γόνιμου προβληματισμού και πρόσκλησης, προκειμένου να υιοθετήσουμε νέες στάσεις και συμπεριφορές έναντι στην αναπηρία. Να εξαλείψουμε τις διακρίσεις, να άρουμε προκαταλήψεις και στερεότυπα. Να εστιάσουμε στην αναγκαιότητα σεβασμού της ετερογένειας, των ικανοτήτων του ατόμου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τεκμηριώνοντας ότι η αναπηρία δεν είναι εμπόδιο, είναι τρόπος ζωής.

Attachments:
Download this file (Ameapowerpoint.ppt)Ameapowerpoint.ppt7630 kB