Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+, Passage: προώθηση της συμπεριληπτικής και ποιοτικής εκπαίδευσης

 

     Tη σχολική χρονιά 2022-2023 υλοποιήθηκε στο 21ο Γυμνάσιο Πατρών το ευρωπαϊκό πρόγραμμα erasmus+, Passage To “PASSAGE-Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις για τη μετάβαση από την υποδοχή στην εκπαίδευση” , χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Αρ. Σύμβασης Έργου: 621412-EPP-1-2020-1-SI-EPPKA3-IPI-SOC-IN) και υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Ljudska Univerza Ptuj (Slovenia), το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου (Κύπρος), CESIE (Ιταλία), SYMPLEXIS( Ελλάδα), CENTER FOR SOCIAL INNOVATION (Κύπρος), CASA DO PROFESSOR (Πορτογαλία) JAUNIMO KARJEROS CENTRAS (Λιθουανία).

 

 

Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:

Βοζαΐτης Γεώργιος, ΠΕ02, Διευθυντής 21ου Γυμνασίου Πατρών

Νιμπή Μαρία, ΠΕ02 ΕΑΕ

Στραγαλινός Βαγγέλης, ΠΕ03 ΕΑΕ

Καλαντζή Φωτεινή, ΠΕ04 ΕΑΕ

Μπούρη Ελένη, ΠΕ04

Κοντού Νίκη, ΠΕ05

 

Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας:

Γαριού Αγγελική, ΠΕ04

Γκουρνέλου Αδαμαντία, ΠΕ05

 

       Αποσκοπούσε στην προώθηση της συμπεριληπτικής και ποιοτικής εκπαίδευσης εστιάζοντας στην: (α) ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, παρέχοντας τους τα κατάλληλα εργαλεία και μεθόδους, ώστε να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικότερα τις υπάρχουσες παιδαγωγικές προκλήσεις, και (β) υποστήριξη της επιτυχούς ένταξής παιδιών (προσφύγων, μεταναστών/μεταναστριών), μέσω του σχεδιασμού και της προώθησης ενός πιλοτικού προγράμματος «θετικών προτύπων» (role-model) με τη συμμετοχή μαθητών/μαθητριών τοπικών σχολείων. 
 

 

     Σε αυτό το πρόγραμμα, μαθητές/μαθήτριες των τοπικών σχολείων  προσέφεραν ένα σύστημα υποστήριξης παρέχοντάς συμβουλές και καθοδήγηση για την προσαρμογή των υποστηριζόμενων μαθητών στο γλωσσικό πλαίσιο και στο σχολικό περιβάλλον και άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα. Το πρόγραμμα προσέφερε στους εμπλεκόμενους μαθητές  την ευκαιρία να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, και η υπευθυνότητα, ενισχύοντας την προσωπική, διαπροσωπική, μαθησιακή και σχολική ανάπτυξή τους, ενώ παράλληλα προάγει τη φιλία, τον διαμοιρασμό και την πολιτισμική ανταλλαγή.